• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78775
+
-

دستور رئیس جمهوری برای گاز‌رسانی  به روستاهای دامغان

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ نامه مسئولان استانی و شهرستانی، برای تسریع در اجرای گاز‌رسانی ۱۶ روستای جنوب دامغان به وزارت نفت دستور داد. به گزارش ایرنا، در همین زمینه و به منظور رفع محرومیت از مناطق روستایی و توسعه روستاها، مسئولان استانی و شهرستان در نامه‌ای از رئیس جمهوری درخواست کرده بودند تا به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.  

در نامه‌ای به امضای آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان، «علیرضا آشناگر» استاندار سمنان و «ابوالفضل حسن بیکی» نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی آمده است: در طول سال‌های اخیر، رویکرد دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی و توسعه گاز‌رسانی به نقاط شهری و روستایی بوده است و این موضوع به عنوان یکی از اهداف کلان دولت مطرح می‌شود.  در ادامه نامه عنوان شده است: با توجه به این‌که روستاها یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تولید مواد حیاتی و رفع نیازهای اساسی جامعه شناخته می‌شوند، برای ۱۶ روستای دامغان درخواست گاز داریم.  

در ادامه نامه بیان شده است که تاکنون 100 درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌‌مند هستند و فقط ۱۶ روستای جنوب دامغان شامل کوه زر، شیمی، کلو، سلم آباد، کوه شاهی، توشاهی، یزدان آباد، رِشم، معلمان، حسینیان، سیَنگ، باغو، سوسَندار، معبد، دیان و نوا، از این نعمت محرومند.  این افراد در ادامه متذکر شدند که این روستاها از جمله روستاهای محروم و کویری جنوب دامغان هستند که در بخش امیرآباد قرار دارند.  رئیس جمهوری نیز روزهای اخیر دستور مساعد داده و در همین زمینه دستوری به امضای محمود واعظی، مسئول دفتر نهاد ریاست جمهوری با پیوست نامه مذکور، به وزارت نفت ارسال شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید